Що таке стійка під апаратуру
Стійка для апаратури – це спеціалізований вид меблів, призначений для встановлення на неї відповідної аудіо-відео апаратури. Головною особливістю таких меблів є максимальна зручність використання AV техніки за рахунок доступності всіх її компонентів для маніпуляцій користувачів. Такий ефект досягається за допомогою особливого дизайну стійки, включаючи правильно підібрані габарити та конструктив. Матеріали, з яких виготовляється стійка, теж мають велике значення і можуть впливати на кінцевий результат користування. Одним з таких матеріалів може бути: МДФ, цільне дерево різних порід, скло, метал, акрил, або комбінація цих та інших матеріалів. Стійка під апаратуру здатна мінімізувати небажані (паразитні) впливи вібрації та резонування акустичних систем та навколишнього середовища, що, крім перерахованих вище особливостей, досягається за допомогою:
- порожнистих опорних елементів стійки. З їх допомогою можна змінювати масу виробу - наприклад, засипанням у порожнині дробу, піску або інших сипких матеріалів високої щільності;
- масивності стійки, а, отже, і стійкості на підлозі;
- розв'язки зі підлогою – всієї стійки та/або кожної з полиць, на якій розташовуватиметься компонент апаратури за допомогою спеціальних силіконових опор або шипів, що мають конусну форму.
Основні види стійок під апаратуру
Всі стійки для аудіотехніки поділяються на три категорії:
- Модульні
- Цільні
- Рекові
Стійки модульні
Модульні стійки під аудіотехніку складаються з кількох, не скріплених між собою елементів, які зазвичай стоять один на одному за принципом піраміди. Як ніжки для таких елементів найчастіше використовуються спеціальні металеві шипи, а посадочними місцями - металеві шайби. Кожна така шайба має невелике заглиблення в центрі для посадки та стійкості шипів – така конструкція виконує функцію розв'язки між елементами стійки один з одним та з підлогою, що захищає від небажаних вібрацій. Перевагою модульних стійок для аудіотехніки є зручність в експлуатації та практичність, тому що кожен елемент стійки легко змінюється місцями та вібророзв'язаний. Тому, слід правильно розрахувати і співвіднести масу і габарити стійки для тієї аудіосистеми, компоненти якої планується розташовувати на стійці. Це необхідно для того, щоб досягти оптимального результату у стійкості та вібророзв'язці всієї конструкції в результаті.
Стійки цілісні
Цільні стійки під аудіоапаратуру називаються так, тому що їх складові елементи щільно скріплені один з одним кріпильними елементами, і являють собою стійку монолітну конструкцію, як правило, досить масивну. Такі стійки під компоненти аудіосистеми краще запобігають власній вібрації апаратури і дуже стійкі, але не такі зручні у використанні, як модульні стійки. Цілісні стійки, як правило, встановлюють на ніжки-опори або ніжки-шипи з можливістю регулювання.
Модульні та цільні стійки під аудіотехніку можуть бути однокомпонентними та багатокомпонентними по ширині полиць. Це означає, що на одній полиці стійки може бути один або кілька компонентів аудіо/відео-системи. Але все залежить від матеріалу, а саме – його густини та маси, з якого виготовлена стійка.
Стійки рекові
Рекові стійки для апаратури є металевими конструкціями, які можуть виглядати як каркас, шафа, кейс або полиця (кілька з'єднаних полиць). Вони служать для кріплення та фіксації на них звукового та комутаційного обладнання, як то: різноманітне студійне обладнання, музичні інструменти, еквалайзери, маршрутизатори, сервери, звукорежисерські пульти та багато іншого. Головною перевагою таких стійок під апаратуру є можливість економного розміщення великої кількості апаратури на невеликій площі, а також зручна організація кабельної комунікації, щоб та не заважала та не займала зайвий простір.
Варіанти обробки
Варіантів матеріалів для обробки полиць опорних елементів під аудіоапаратуру досить багато, і обмежені вони лише фантазією та фінансами замовника/покупця. Найбільш перевіреними часом і широко використовуються:
- ПВХ-плівка;
- HPL-пластик;
- Шпон;
- Лакофарбові матеріали (фарба, лак, олія), що дають змогу отримати велику кількість відтінків у рамках однієї колірної гами та різні види поверхонь (матові, глянцеві тощо).
Всі з цих варіантів обробки можуть дати відмінний результат в експлуатації звукового обладнання, бути дуже довговічними, не змінюючи свій зовнішній вигляд через часте тертя, вицвітання, механічні пошкодження, вплив температури та вологість навколишнього середовища.
Найбільш бюджетним варіантом є ПВХ-плівка. Однак цей вид обробки використовується дуже рідко і як елемент декору.
Більш бюджетним, що має практично ті самі особливості та характеристики, що й шпон, але маючи менш дорогий вигляд, є HPL-пластик, який теж може стати відмінним і недорогим рішенням для обробки поверхонь полиць для апаратури. HPL-пластик є зносостійким та стійким до дряпання матеріалом, що має багатий різноманітністю вибір однотонних кольорів, деревних, дизайнерських текстур та малюнків з матовою, глянсовою та софт-тач поверхнями.
Компромісним варіантом обробки полиць та опорних елементів є шпон, що поєднує в собі універсальність застосування, дуже привабливий зовнішній вигляд, зносостійкість, екологічність, простоту у догляді та широкий вибір деревних текстур та малюнків з подальшим покриттям захисним ЛКМ (лакофарбові матеріали).
>Також матеріалом для стійки під аудіотехніку є фарба, яка наноситься на поверхню полиць спеціальним пневматичним розпилювачем під високим тиском. Головними перевагами такого оздоблення є абсолютна універсальність використання, гарний зовнішній вигляд, довговічність і широка палітра відтінків і кольорів, що використовуються.
Як вибрати стійку для апаратури?
Ну, а тепер найцікавіше - як вибрати стійку для AV-апаратури? У цьому питанні передусім потрібно виходити з габаритів, особливостей будови та кількості складових елементів тієї техніки, яку планується використовувати. Необхідно, щоб габаритні розміри та відстань між полицями було трохи більше габаритів корпусу кожного з елементів аудіо-відео системи – щоб їх можна було легко розміщувати та прибирати з полиць. А якщо на одній площині повинні розташуватися 2 і більше компонентів аудіосистеми, полиця має бути досить просторою, щоб між елементами зберігалася відстань щонайменше кілька сантиметрів. Стійка повинна стійко розташовуватись на своєму місці. Вирішити подібну проблему можна за допомогою регульованих настановних шипів, які дозволяють компенсувати нерівність підлоги та звести до мінімуму вплив небажаних ефектів від акустичної системи та навколишнього середовища. В результаті виконуючи завдання звукової розв'язки стійки з поверхнею підлоги, а також високого показника масивності поличної конструкції та щільності її стінок.
Трохи про дизайн та стиль
На закінчення трохи про дизайн та інтер'єр. Зрозуміло, головним і єдиним орієнтиром тут є смакові уподобання покупця, а також те, в якому стилі витримано приміщення, де розташовуватиметься стійка. Бажано, щоб усі елементи меблів були витримані в одній палітрі кольорів або кольоровій гамі (темній, світлій, яскравій, приглушеній і т. д.). Наприклад, чорний і графітово-сірий відтінки можуть добре вписатися практично в будь-який інтер'єр і добре поєднуються з іншими кольорами і відтінками. Але ніхто не забороняє влаштувати у своїй кімнаті «фьюжн» із комбінації найрізноманітніших кольорів та стилів меблів – довіртеся своїй фантазії та інтуїції, але головне, щоб основними пріоритетами у виборі стійки для AV-апаратури були її практичність, якість та надійність.
Сподіваюся, ця стаття спромоглася допомогти вам розібратися в тому, що таке стійки для аудіоапаратури, які вони бувають і на які нюанси при їх виборі слід звертати увагу. Завжди уважно вивчайте специфікацію та характеристики стійки, а якщо у вас виникли будь-які питання, ніколи не соромтеся консультуватися у продавців спеціалізованих магазинів /a>. Вам завжди допоможуть і підкажуть все, що ви б хотіли дізнатися про продукцію, що продається. І ніколи не заощаджуйте на якості – це може виявитися дуже витратною «економією».
Залишіть свій коментар